3PL аутсорсинг

оператор в Києві, Харкові, Дніпрі
3pl логістика
3PL аутсорсинг (аутсорсинг складських послуг або 3PL)

3PL аутсорсинг (аутсорсинг складських послуг або 3PL)

  • прийом товару від постачальників
  • механічне або ручне вивантаження товару
  • відповідальне зберігання
  • формування товарних партій різної комплектації та складності
  • оформлення супровідних документів
  • завантаження у транспорт замовника або відправка кур’єрськими компаніями
  • обробка повернень та браку

Український бізнес, на відміну від європейського, все ще досить скептично ставиться до передачі другорядних процесів (бухгалтерія, IT, транспортна та складська логістика і т. ін.) на обслуговування стороннім спеціалізованим компаніям, віддаючи перевагу серйозним інвестиціям у власні департаменти та інфраструктуру.

Але через постійно зростаючу конкуренцію на споживчих ринку та необхідність зниження витрат власники компаній для збереження фокусу на основній діяльності та задля підвищення конкурентоспроможності шукають шляхи оптимізації бізнес-процесів, що рано чи пізно призводить до ідеї аутсорсингу непрофільних напрямів, що не приносять прибуток.

Треба розуміти, що керування та контроль за неключовими процесами потребує витрат ресурсів, далеко не завжди виправданих, які натомість можуть бути направлені на створення нових продуктів, вихід на перспективні ринки збуту та все те, що приносить прямий прибуток компанії.

Розглянемо більш найрозповсюдженіший тип складського господарства для товарів FMCG-сегменту, яке у більшості українських компаній представляє собою пристосоване (або не дуже) для зберігання товарів приміщення з фіксованою площею та ціною оренди, штат співробітників, часто недоукомплектований через відтік виконавців до Європи, що потребує підтримувати та регулярно збільшувати фонд заробітної плати, придбане колись (або отримане від орендодавця) складське устаткування та вантажна техніка, напівручний складський облік інструментами Excel та 1С.

Основні переваги складського аутсорсингу у порівнянні із орендованим складом:

  • фокус клієнта на основному бізнесі – спрямування зекономленого часу та ресурсів на отримання прибутку
  • відсутність капітальних інвестицій на старті проекту (передплата та гарантійний внесок орендодавцю, вантажна техніка, програмне забезпечення, додаткове устаткування)
  • сплата за складські послуги відбувається після закінчення звітного періоду, а не перед, на відміну від платежу за оренду
  • оплата лише занятого товаром місця та фактично отриманих послуг – переведення постійних витрат у змінні
  • немає необхідності наймати, адаптувати, мотивувати та заміщати персонал
  • можливість швидко змінювати обсяги зберігання та складських послуг
  • оптимізація фінансових витрат у періоди сезонних коливань складських залишків, під час розширення бізнесу замовника або його адаптації під зміни на ринку
  • збільшення ефективності складського господарювання завдяки автоматизації процесів та обліку
  • забезпечення оптимальних умов для зберігання товарів
  • передача ризиків за збереження товару логістичному оператору, який страхує свою відповідальність у профільній страховій компанії

Ми не стверджуємо, що передача складського господарства підряднику підходить всім, але вважаємо, що реалії та тенденції споживчого ринку можуть і повинні стати приводом для топ-менеджерів та власників бізнесу подивитися на питання оптимізації власних складських процесів під іншим кутом зору.